On Bouge

23/10/2020

 

 


Google Playstore :

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.chaviro.onbouge

Applestore :

https://apps.apple.com/us/app/on-bouge/id1463938104

QR code :

 

De prijs: 34,99€ zonder abonnement, voor het leven!
Eenmaal geïnstalleerd is er geen internetverbinding meer nodig!

Een toepassing voor een beter begrip van het lichaamsschema en het lichaamsbeeld :

DOELGROEP :

  • Kinderen van 4 tot 11 jaar,
  • die wel of niet zijn getroffen door een cognitieve, sensorische, en/of motorische handicap.
  • Particulieren,
  • Professionelen: docenten, van kleuterschool, lagere school, in de klas of thuis (SESSAD), ergotherapeuten, psychomotorische therapeuten, logopedisten, particulier of in een instituut, opvoeders.

Een versie voor tieners en een volwassen versie voor de 3e en 4e leeftijd zijn gepland.

Waarom zou je “On Bouge ! “als een touch-toepassing?
1- Het is het kind dat het lichaam van zijn personage manipuleert met zijn vinger op het scherm, om hem in de juiste positie te brengen alvorens een van de voorgestelde acties uit te voeren.
2 – 3D: waar je ook bent in het spel, je kunt de camera draaien, zodat het personage vanuit elke hoek te zien is.
3- Het kunnen opnemen van de sequenties in een naamsalbum maakt een opvolging van het kind mogelijk
4 in de klas, in kleine groepen, elk kind heeft zijn eigen album.
5- Voor de meeste acties kan het personage links- of rechtshandig zijn,
6- De bewegingen van de personages zijn zeer aangenaam in kleine kinetische reeksen.

DE PEDAGOGISCHE MOGELIJKHEDEN 

Voor de kennis van het lichamelijk schema, zijn er vele gebruiksmogelijkheden voor dit spel:

– Taalkundig: de delen van het lichaam, de mogelijke houdingen benoemen, aanwijzen, omschrijven,

– Het kind kan een voorbeeld natekenen dat de deskundige vooraf heeft klaargemaakt en afgedrukt,

– De personage een situatie, sport, activiteit, een moment van de dag laten beleven,

– Door het plaatje zelf, in de spiegel, na te doen,

– Simpelweg door het kind een personage te laten creëren, (met of zonder instructies) en het te laten leven, bewegen zodat het de bedenker van een verhaal wordt,

– Ruimtelijke begrippen leren: onder / op, voor / achter, rechts / links, naast / ver weg van een voorwerp.

Relatieve begrippen: groter dan, kleiner dan, dikker dan..

Tijdsbegrippen: nacht / dag, seizoenen

-De mogelijkheid hebben om stroken te maken met de ontwikkeling van een beweging, een houding, het verloop van een handeling

– Mogelijkheid om communicatiepictogrammen te ontwerpen

We bieden er schema’s voor de therapeuten: ergotherapeuten, logopedisten, psychomotorisch therapeuten, en docenten.

Spring naar toolbar